لیپوماتیک برای چه کسانی ممنوع است؟

قبل از انجام عمل لیپوماتیک ابتدا باید بیمار در جلسه مشاوره حضور پیدا کند . در این جلسه در خصوص عوارض و خطرات احتمالی همچنین مراقبت هایی که پس از لیپوماتیک و نکاتی که بیمار باید به ان توجه داشته باشد صحبت می شود .

از جمله دلایل منع لیپوماتیک می توان موارد زیر را نام برد:

1.      چاقی مفرط : افرادی که به چاقی مفرط مبتلا شده اند باید از لیپوماتیک صرفنظر کنند . در واقع لیپوماتیک برای از بین بردن چربی های اضافی در یک نقطه خاص از بدن می باشد . مثلا افرادی که از چاق بودن شکم خود رنج می برند و یا قسمتی از بدن بیش از حد چاق است که با کل اندام او متناسب نیست باید عمل لیپوماتیک را انجام دهند .

 

2.      بیماران هموفیلی : در بیماری هموفیلی از انعقاد خون در زمان خونریزی جلوگیری نمی شود . این امر باعث می شود تا خون زیادی از بدن بیمار خارج شود . افرادی که به این بیماری مبتلا هستند، به هیچ عنوان نباید به فکر انجام لیپوماتیک باشند. حتی توصیه می شود بیمارانی که در سلامت کامل هستند، تا چند هفته قبل از لیپوماتیک، از داروهای ضد انعقاد خون از جمله آسپرین، وارفارین و ... نیز استفاده نکنند. زیرا در زمان انجام درمان لیپوماتیک خطری آنها را تهدید نکند.

 

3.      بیمارانی که به عفونت مبتلا هستند : عفونت باعث می شود که سیستم ایمنی بدن به شدت تضعیف شود . در این صورت فرد عمل لیپوماتیک را نمی تواند انجام دهد . به عنوان مثال دیابت شدید، لوپوس پیشرفته و ... از جمله بیماریهای عفونی ست که افراد مبتلا نمی توانند عمل لیپوماتیک را انجام دهند .

 

4.      مبتلایان به بیماری قلبی و حساسیت به لیدوکائین : درروش لیپوماتیک از بیهوشی استفاده نمیشود. به همین دلیل بیماران قلبی هم می توانند از این روش استفاده کنند . اما اگر بیمار همزمان به بیماری قلبی مبتلا باشد و در عین حال به مواد بی حس کننده از جمله لیدوکائین هم حساسیت داشته باشد، این روش مناسب نیست . در روش لیپوماتیک باید از بی حس کننده ها انجام شود .

 

 

جهت اطلاع از عوارض کاشت مو به وب سایت www.clinichairtransplantation.com مراجعه نمایید