ژنیکو ماستی یا ماموپلاستی کاهنده که در معنا کوچک کردن سینه در مردان نام دارد به منظور کاهش پستان در مردان صورت میگیرد . وجود چربی های زائد در قفسه ی سینه ی مردان در برخی مواقع قابل کنترل است که می توان با پیروی از اصولی ساده، این عارضه را تا حدودی کنترل نمود. اولین قدم به منظور رهایی از چربی های زائد قفسه ی سینه، حذف کردن مواد خوراکی چرب و پرکالری از برنامه غذایی روزانه می باشد؛ موادی که حاوی چری بالا، سدیم و یا شکر هستند، بیشترین ضرر را برای سلامت و زیبایی بدن به همراه دارند.

قدم بعدی انجام حرکات ورزشی می باشد . با پیروی از یک سری حرکات ورزشی موثر، می توانید چاقی قفسه سینه را به میزان قابل توجهی کنترل نمایید. شاید بتوان بدن سازی را مناسب ترین ورزش برای کنترل چربی های زائد قفسه ی سینه دانست؛ اما پیروی از  ورزش های هوازی، اسکی و یا قایق رانی نیز با نتایج بسیار خوبی برای بدن به همراه خواهد بود. 

در صورتی که پس از پیروی از قواعد ذکر شده، بهبودی حاصل نشد؛ می توانید با یک جراح حاذق به منظور انجام عمل ژنیکو ماستی مشاوره نمایید.

ژنیکو ماستی به چه صورت انجام می شود؟

این عمل جراحی به صورت سرپایی و در مطب پزشک، کلینیک و یا بیمارستان ها قابل انجام می باشد. مدت زمان لازم برای انجام این عمل، 1 الی  30/1 ساعت می باشد و پس از آن، شخص بیمار بدون نیاز به بستری شدن، مرخص خواهد شد. پزشک معالج در  نخستین گام  به منظور انجام این عمل، مواد بیهوشی  و مسکن های درخور با میزان درد را تجویز خواهد نمود.

عوارض های احتمالی ناشی از ژنیکو ماستی

 - ممکن است هر عمل زیبایی علاوه بر مزایا، معایبی نیز به همراه داشته باشد. در ادامه برخی از عوارض احتمالی عمل ژنیکوماستی به اختصار بیان شده است.

 - جوش خوردن نامناسب زخم

 - عفونت موضع

 - از بین رفتن حس نوک سینه که در برخی مواقع موقت و گاهی دائمی خواهد بود.

 - بروز هماتوم

 - ایجاد لخته های خونی

 - بروز مشکلاتی هم چون: ناصافی نوک سینه، نمایان ماندن جای بخیه و یا چین خوردگی پوست

 - ایجاد التهاب و کبودی

 - آسیب دیدن عروق خونی، شریان ها، رگ های عصبی، عضلات و بافت ها

 - ظهور عارضه ی عدم قرینگی سینه ها

 - خطر ترومبوز ورید عمقی که بیماری های قلبی – عروقی را در پی خواهد داشت.

 - احساس درد (که در برخی مواقع به طور دائمی با بیمار  همراه خواهد بود.)

 - نکروز چربی  یا نابود شدن بافت چربی عمقی بدن که در اصطلاح به آن گفته می شود.

 - انجام  مجدد عمل ژینکو ماستی ( در صورتی که نتایج مطلوب حاصل نگردد.)

- دوران نقاهت پس از ژینکوماستی

 

 

جهت اطلاع از مراحل کاشت مو به وب سایت www.clinichairtransplantation.com مراجعه نمایید