تحصیلات در کشور اتریش هنوز با هزینه بسیار ناچیز صورت می‌گیرد و این کشور باتوجه به جمعیت بسیار کمی که دارد، شرایط اخذ ویزای تحصیلی و اقامت در این کشور را راحت‌ تر کرده است. زبان اصلی کشور اتریش، آلمانی است. دانشجویان ایرانی می‌توانند در صورت قبولی در کنکور سراسری و ارائه گواهی اشتغال به تحصیل در مقطع لیسانس برای دریافت پذیرش در مقطع کارشناسی کشور اتریش اقدام کنند و حتی می توانند جهت زمان انتخاب رشته دانشگاه سراسری ,نحوه انتخاب رشته دانشگاه سراسری و مشاوره و برنامه ریزی کنکور می تواند به خانه مشاوره تحصیلی تلفنی ایرانیان یا وبسایت زیر مراجعه کنید

www.khanemoshavere.com

 


 شرایط برای متقاضیان ,دانشگاه‌های اتریش


البته دانشگاه‌های اتریش در رشته‌های هنر برای پذیرش دانشجو در این مقطع  به شرکت در آزمون ورودی نیاز دارند که گفتنی است قبولی در این آزمون‌ها باتوجه به موارد امتحانی و زبان آلمانی مورد آزمون، بسیار سخت است. در مقطع لیسانس در اکثر رشته‌های دانشگاهی اتریش زبان آلمانی است.

 حال دو شرایط برای متقاضیان پیش‌رو است؛

اول اینکه زبان آلمانی مورد نیاز را در ایران یاد بگیرند و برای پذیرش اقدام کنند 

دوم اینکه با گرفتن پذیرش مشروط بدون هیچ مدرک زبانی به کشور اتریش رفته و از کالج‌های زبان آلمانی در اتریش استفاده کنند.

تحصیل در مقطع فوق‌لیسانس در کشور اتریش به افرادی توصیه می‌شود که قصد تحصیل در بهترین دانشگاه‌های اروپا را داشته باشند اما توانایی مالی پرداخت هزینه‌های زیاد تحصیل در اروپا را ندارند. فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد کشور اتریش بعد از پایان تحصیلات خود مجوز حضور یک‌ساله‌ در این کشور را دارند تا قادر باشند با یافتن شغلی مناسب، ویزای تحصیلی خود را تبدیل به ویزای کار کشور اتریش کنند. بسیاری از رشته‌های مهندسی در مقطع فوق‌لیسانس در اتریش به زبان انگلیسی ولی رشته‌های علوم انسانی، علوم زیستی، علوم پزشکی و علوم مدیریتی به زبان آلمانی ارائه می‌شوند.