همانطور که می دانید آزمون کنکور در ایران برای جوانان و نوجوانان بسیار مهم و سرنوشت ساز است بخصوص برای پسران جوان که مسئله امریه سربازی (و همچنین اطلاع از شرایط پذیرش امریه سربازی) برای آنان بسیار مهم و حیاتی است. از این رو ثبت نام در دانشگاه و ادامه تحصیل نیز برای خانواده ها و داوطلبین کنکور اهمیت خاصی دارد.

ثبت نام دانشگاه در کشور ما به دو صورت انجام می شود:

 

    - ثبت نام دانشگاه با کنکور

   - ثبت نام دانشگاه بدون کنکور

 

در زمینه مورد دوم باید گفت که خوشبختانه مدتی است که  برخی از دانشگاه های کشورمان، بدون کنکور در مقاطع مختلف تحصیلی اقدام به جذب دانشجو می کنند. که این امر کمک مهمی به خانواده ها و داوطلبان کنکور کرده است و موجب شده که انتخاب رشته برای داوطلبان آسان تر شده و با خیال راحت جهت دریافت مشاوره تحصیلی کنکور از مشاوران و کارشناسان این امر کمک بگیرند.

در حال حاضر دانشگاه غیرانتفاعی- آزاد- پیام نور – علمی کاربردی در مقاطع کاردانی – کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته های کاربردی و کارآمد بدون کنکور و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو می پذیرد. 
دانشگاه غیر انتفاعی در مقطع کاردانی و کارشناسی در بسیاری از رشته ها، دانشگاه آزاد در مقطع کاردانی، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته در اغلب رشته ها ، دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی تمام رشته ها ،دانشگاه علمی کاربردی در مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ناپیوسته در تمام رشته ها بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو می پذیرد.
برای کسب اگاهی از شرایط ثبت نام با مشاورین مرکز تماس حاصل نمایید.

 

http://www.khanemoshavere.com